Wintertraining

In december t/m februari zijn er de gezamenlijke wedstrijdgerichte trainingsritten wekelijks op zondag. Geen wetenschappelijk onderbouwd trainingsschema maar eenvoudig duurritten om de basisconditie te vergroten: in december 3-4 uur weinig intensief tot 4-5 uur en intensiever in februari. Vanwege het beheerste tempo ook ideaal voor startende renners om aan te sluiten.

We starten vanaf de eerste zondag in december met vertrek 9:30 uur vanaf het clubhuis. We hanteren een vaste route van ca. 3 uur als basis die gemakkelijk is in te korten/uit te breiden afhankelijk van het weer en de behoefte. Woon je in Arnhem-Zuid of Overbetuwe dan is de route zo opgesteld dat je er voor kunt kiezen onderweg aan te sluiten op de Rijndijk bij Elden, Driel of Heteren

De basisroute is ca. 95 km en gaat van het clubhuis over de nieuwe brug naar Driel, Heteren, Kesteren – de brug over naar Rhenen en om Wageningen naar Bennekom, Ede, Otterlo, Hoenderloo – dan over de “Krim” naar Beekbergen, Woeste Hoeve en langs de A50 naar huis. Te downloaden via Strava: http://www.strava.com/routes/3814812.

GEDRAGSREGELS

  • De wintertraining is alleen toegankelijk voor RETO leden
  • De wintertraining is bedoeld voor de KNWU licentiehouders en basisleden van RETO, ofwel de groep wedstrijdrijders
  • Valhelm is verplicht
  • We houden ons aan de geldende verkeersregels, vooral ook om ergernis bij andere weggebruikers te voorkomen
  • Er wordt daar waar mogelijk gebruik gemaakt van de fietspaden
  • We houden rekening met elkaar en de overige weggebruikers, sterkere renners dienen zich aan te passen aan de zwakkere
  • Tijdens het duurgedeelte van de rit wordt er 2 aan 2 gereden waarbij de rechter persoon naar voren schuift indien er voorin doorgedraaid dient te worden. Het ronddraaien is onafhankelijk van de richting van de wind om misverstanden te voorkomen
  • De snelheid op de dijk van Arnhem naar Rhenen is maximaal 32 km/u en de snelheid op het traject Wageningen - Hoenderloo is maximaal 35 km/u
  • Een individu die de snelheid onnodig opvoert of onregelmatig rijdt wordt daar op aangesproken door de groep. Zo houden we het een effectieve duurtraining
  • Afhankelijk van het aantal renners kan een splitsing in meerdere groepen gemaakt, met een groep grootte van liefst 8-14 personen
  • Als iemand lek of breuk heeft wacht een vriend, training- of ploegmaat en niet de gehele groep
  • Deelname is geheel op eigen risico. RETO kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d. 

Info bij Vincent Verkerk: wielrennen@reto-arnhem.nl.